Op het moment dat een mens of dier een blessures heeft, is er een verstoring op celniveau. Bij een acute blessure vind er een ontstekingsreactie plaats en bij meer chronische blessures is de doorbloeding verminderd.

Pulserend Magneetveld Therapie

Pulserend Magneetveld Therapie kan maanden van gedwongen rust en onzekerheid over het resultaat veranderen. Pulserend magneetveld therapie is een vorm van fysiotherapie die je heel eenvoudig zelf kan toepassen. De therapie dringt diep door in het weefsel en heeft daar een invloed op de doorbloeding en de stofwisseling in de cellen, waardoor het weefsel sneller en beter herstelt

Pulserende magneetveldtherapie maakt gebruikt van spoelen waardoor een elektrische stroom loopt. Dit veroorzaakt een magnetisch veld. Door deze stroom nu met een bepaalde frequentie aan en uit te zetten krijgen we ook een magneetveld dat telkens aan en uit gaat, of wel pulseert.

De frequentie van de pulsen is bepalend voor het effect van de therapie.

We kunnen met een lage frequentie pijn en ontstekingen remmen en door het verhogen van de frequentie kunnen we in een later stadium de doorbloeding en de stofwisseling verbeteren. Dit helpt het lichaam sneller te genezen.

Lasertherapie

Lasertherapie zorgt voor vorming van nieuwe haarvaten en een toegenomen circulatie

Vele behandelingsmethoden verhogen de bloedcirculatie. Er is aangetoond dat laserlicht dit extreem goed doet, hier bestaat geen enkele twijfel over. Maar wat niet algemeen bekend is, is dat het ook de vorming van nieuwe bloedvaten in het beschadigde weefsel stimuleert. Dankzij de vorming van deze nieuwe haarvaatjes wordt het genezingsproces bevorderd, sluiten wonden sneller en vermindert littekenweefsel.

Aanvullend onderzoek

Ik ben in de eerste plaats dierenarts. Soms is het nodig een foto te maken en dan zal ik dat ook adviseren.

Tevens zijn onderzoeken als bloedonderzoek en urine onderzoek ook dingen die soms moeten worden gedaan.

Dit kan altijd in de praktijken waar ik mee samen werk of bij uw eigen dierenarts.